ယောရှုမှတ်စာ ၂၄

() ဣသရေလလူထုသို့ ယောရှု၏နှုတ်ဆက်စကား (၂၄:၁၅)

          ၂၄:၁၄ ဒုတိယနှုတ်ဆက်စကားသည် ရှေခင်အရပ်တွင် ဣသရေလလူထု ပရိသတ်သို့ ပြောကြားသော စကားဖြစ်သည်။

တေရ အရပ်မှစတင်၍ ဣသရေလတို့ ဘိုးဘေးအာဗြဟံ၊ ဣဇာက်၊ ယာကုပ်များသို့ ဘုရားသခင်က ကတိတော်စကားများအား စားမြုံ့ပြန်သည်။ ဘုရားသခင်က အဲဂုတ္တုကျွန်ဘဝမှ ကယ်ထုတ်ပုံ၊ ကန္တာရတော တလျှောက် ကျွေးမွေးစောင့်ရှောက်ပုံ၊ မောဘလူများကို တိုက်ခိုက်အောင်နိုင်ပုံ၊ ယော်ဒန်မြစ်အနောက်ဘက် ကမ်းသို့ကူးမြောက်ကြပုံတို့ကို ပြန်လည်ရှင်းပြသည်။ ကတိတော်မြေသို့ အောင်မြင်စွာရောက်ရှိလာကြပုံ၊ ယေရိခေါမြို့ကို သိမ်းပိုက်ပုံ၊ ခါနန်ဒေသခံမင်းများ အနိုင်ယူပုံ (ငယ် ၂-၁၃)တို့ကို ပြန်ထောက်ပြသည်။ အပိုဒ်ငယ် ၇တွင် ပါရှိသည့် မှောင်မိုက်ခြင်းသည် ထွ ၁၄:၁၉-၂၀ကို ပြန်လ်ညရည်ညွှန်းခြင်းဖြစ်သည်။ ဣသရေလလူများအတွက် မိုးတိမ်သည် ဘုရားအလင်းဖြစ်၍ အဲဂုတ္တုလူများအတွက်မူ မှောင်မိုက်ဖြစ်သည်။

ကမ္ဘာဦးကျမ်းမှစ၍ ယောရှုမှတ်စာတိုင်အောင် ဘုရားသခင်၏ ဘုန်းတန်ခိုး အချုပ်အခြာအာဏာ ကြီးမားပုံကို ပြန်လည်သတိရရေတွက်ကြည့်ကြရအောင်။ ငါခေါ်သည်(ငယ်၃)၊ ငါပေးသည်(ငယ်၄)၊ ငါစေလွှတ်သည်(ငယ်၅)၊ ငါနှုတ်ဆောင်သည်(ငယ်၁၂)၊ ငါပေးလိုက်သည်(ငယ်၁၃)၊ ယေဟောဝါဘုရားသခင်သည် နိစ္စထာဝရကာလအတွက် စီမံကိန်းရှိသည့်အတိုင်း လုပ်ဆောင်သည်။ လက်တော်ကို မည်သူမှီခိုသနည်း။ ဘုရားသခင်သည် ချစ်ကြောက်ရိုသေထိုက်သော နာခံအပ်သော ဘုရားရှင်ဖြစ်သည် (ငယ်၁၄)။

၃၄:၁၅ ရွေးချယ်စရာဆိုသည်မှာ ဘုရားသခင်နှင့် ရုပ်တုအကြေားကို ဆိုလိုသည်မဟုတ်။ ယောရှုက ပရိသတ်ကြီးအား စိန်ခေါ်လိုက်သည်။ ဘုရားသခင်ကို ဆန့်ကျင်စပြုလာကြသောကြောင့် တလောကလုံးကွယ်ကာ စောင့်ရှောက်လာသော ဘုရားသခင်နှင့် အာမောရိတို့၏ ဘုရား၊ ခါနန်ပြည်သားတို့၏ ဘုရားတုများတွင် မည်သည့်ဘုရားကို ရွေးချယ်ကိုးကွယ်ကြမည်နည်းဟု မေးသည်။ ယောရှု သူကိုယ်တိုင်နှင့် မိသားစုများမှာ သူတို့သာမက သားမြေးစဉ်ဆက်တိုင်အောင် ထာဝရဘုရားသခင်ကိုသာ ကိုးကွယ်ဖို့ ရွေးချယ်ထားသည်ဟု မိန့်ဆိုသည်။

() ရှေခင်အရပ်တွင် ကတိတော်ဆန်းသစ်ခြင်း (၂၄:၁၆၂၈)

          ၂၄:၁၆၂၈ လူထုပရိသတ်ကြီးက ယေဟောဝါဘုရားသခင်သာ ကိုးကွယ်မည့်အကြောင့် တခဲနက်ဆိုကြသောအခါ “သင်တို့ ထာဝရဘုရားအား ဝတ်မပြုနိုင်” (ငယ်၁၉)ဟုဆိုသည် ဆိုလိုသည်မှာ ဘုရားတုဘက်သို့ ယိမ်းပါးနေကြချိန်ဖြစ်သောကြောင့် “တစ်ချိန်တည်းတွင် ဘုရားနှစ်ပါး ဝတ်မပြုနိုင်ကြပါဘူး” ဟု ဆိုလိုသည်။ ယောရှုက ဣသရေလလူတို့၏ ဘဝမှန် ကို သိရှိထားသောကြောင့် ထိုသို့တစ်ထစ်ချပြောဝံ့သည်။ သူတို့တဲများတွင် ရပ်ခြားသားများ၏ ဘုရားတုတွေ့မြင်ထားသည်(ငယ်၂၃)။ လူထုပရိသတ်က ယေဟောဝါဘုရားကိုးကွယ်ပါမည်ဟု ထပ်လောင်း အာမခံကြသောအခါ ဣသရေလတို့ ကတိသစ္စာအသစ် အထိမ်းအမှတ်အဖြစ် ကျောက်တိုင်စိုက်ထူလိုက်သည်။ အပိုဒ်ငယ် ၂၆တွင် ပါရှိသည့် သန့်ရှင်းရာဌာနတော် ဆိုသည်မှာ ရှိလောအရပ်၌ တည်ထားသောတဲတော်ကို မဆိုလို။ စင်ကြယ်သောအရပ်ဟု ရိုးရိုးစင်းစင်းဆိုခြင်း ဖြစ်သည်။

ထိုရုပ်တုကိုးကွယ်ခြင်းပြဿနာနှင့် ပတ်သက်၍ Carl Armerding က ဤသို့ရေးထားသည်။

ရုပ်တုဆင်းတုဘုရားတုသည် ဣသရေလသမိုင်းတလျှောက်၌ အရိပ်ပမာ မခွဲမခွာ ကပ်ပါလာသည်။ အစောပိုင်းဣသရေလဘိုးဘေးများသည် ရုပ်တုကိုးကွယ်ခဲ့ကြသည် (ငယ်၂) ယာကုပ်နှင့် ရာခေလတို့ လင်မယား လာဗန်ထံမှ ထွက်ပြေးလာကြစဉ်တွင်လည်း ဖခင်၏ တေရရုပ်တုဘုရား ခိုးယူလာကြသည် (က ၃၁:၃၀၃၄) မိမိအိမ်ယာ ရောက်သောအခါ ထူးဆန်းသော ဘုရားများကို ယာကုပ်က လွှင့်ပစ်ခိုင်းသည်။ ရှေခင်အရပ်ရှိ သပိတ်ပင်အောက်တွင် မြေမြှုပ်ခဲ့ကြသည် (က ၃၅:) ထိုနေရာတွင်ပင် ယောရှုက သူ့လူများ၏ ရုပ်တုဘုရားတုများကို ဖယ်ရှားခိုင်းပြန်သည် (ငယ်၁၄)၁၇

() ယောရှုကွယ်လွန်ခြင်း (၂၄:၂၉၃၃)

          ၂၄:၂၉၃၃ အသက်(၁၁၀)နှစ် တွင် ယောရှုကံကုန်၍ အမွေခံရာ တိမနသေရမြို့တွင် သင်္ဂြိုဟ်ကြသည်။ ဣသရေလလူတို့သည် ယောရှု၏ အသက်တာကို ရည်မှတ်၍ ဘုရားသခင်အား ချီးမွမ်းကြသည်။ ယောရှုသေသည့်အခန်းကို မည်သူရေးသားကြောင်း မသိရသော်လည်း သိရှိစရာအကြောင်း အထွေအထူးမရှိပါ။

          ယောသပ်သေတမ်းစာမှာခဲ့သည့်အတိုင်း သူ့အရိုးစုကိုလည်း အဲဂုတ္တုပြည်မှ ယူဆောင်၍ ရှေခင်အရပ်တွင် မြှုပ်နှံကြသည် (က ၅၀:၂၄၊ ထွ ၁၃:၁၉)။

အာရုန်၏သားဧလျာဇာကွယ်လွန်သည့်အခါတွင်လည်း ဧဖရိမ်တောင်တွင် သင်္ဂြိုဟ်မြှုပ်နှံကြသည်။

နောက်ဆုံးအခန်းငယ် ငါးခုတွင် ယောရှု(ငယ် ၂၉-၃၁)၊ ယောသပ်(ငယ် ၃၂)၊ ဧလျာဇာ(ငယ်၃၃) တို့၏ အသုဘ(၃)ခု တွေ့ရသည်။ အသုဘ(၃)ခုစလုံးယောသပ်မြေတွင် သင်္ဂြိုဟ်ကြသည်။ ထိုကွယ်လွန်သူ သုံးဦးစလုံးသည် ဘဝတစ်သက်တာတွင် မိမိဘုရား မိမိလူမျိုးကို ကယ်ထုတ်ဘဝသစ်ပြသော မဟာလူသားများ ဖြစ်သည်။ ဧလျာဇာသည် ယဇ်ပုရောဟိတ်ကြီး ဘဝဖြင့် ဘဝတစ်ပါးသို့ ကူးပြောင်းခြင်းဖြစ်၍ သူစိုးစံခဲ့သော မြို့တွင် ဘေးမဲ့ခိုလှုံသူများကိုလည်း လွတ်မြောက်စေခဲ့သည် (၂၀:၆)။ ကမ္ဘာဦးကျမ်း၊ တရားဟောရာကျမ်းများ ကဲ့သို့ပင် ယောရှုမှတ်စာသည်လည်း ဘုရားကျောင်းအသုဘခေါင်းလောင်းထိုးလျက် ကျမ်းစာကို နိဂုံးချုပ်ထားသည်။ ဘုရားသခင်က သူ့လူအား သင်္ဂြိုဟ်ခဲ့သော်လည်း သူပြုခဲ့သော အမှုတော်မှာ ဆက်လက်၍ ရှင်သန်နေဆဲဖြစ်ပါသည်။

မှတ်စု

၁။        (နိဒါန်း) Irving L.Jesen, Joshua, Rest Land Won, p.14

၂။         (၁:၁-၉) T.Austin Sparks, What is Man? P.104

၃။        (၂:၁) C.E.Keil and Franz Delizsch, “Joshua” in Biblical Commentary on the Old Testament, VI:34

၄။        (၃:၁၄-၁၇) Donald K.Campbell, “Joshua” in The Bible Knoledge Commentary, I;335.

၅။        (၃:၁၄-၁၇) Ibid.

၆။        (၇:၁၁-၂၆) Hugh J.Blairs “Joshua” The New Bible Commentary, p.339.

၇။        (၈:၃၀-၃၅)R.Jamieson, A.R.Fausset, and D.Brown, Critical and Experimental Commentary, II:23.

၈။        (၁၀:၁၂-၁၅) ဤအံ့ဖွယ်အမှုလက္ခဏာကို (၃)မျိုး ရှုမြင်နားလည်နိုင်သည်။

(၁) ဘုရားသခင်ကနေကို ဤအတိုင်းယောရှုပေါ်သို့ ရပ်တန့်စြေခင်းဖြစ်သည်။ ကနေ့တွင် (၄၈)နာရီ ကြာညောင်းသည်။ ထိုစကားကို ရှေးကာလတွင် လူကြီးသူမပြောစမှတ် စကားအဖြစ် သုံးလေ့ရှိသည်။ “ယောရှုလက်ထက်တွင် နေ့ရက် တာရှည်သကဲ့သို့” ဟုသုံးကြသည်။

(၂) ရပ်နေသည် (ဟေဗြဲ dom) သည် ထွက်သွားသည် (သို့) ရပ်စဲသည် (၄ရာ၄:၆၊ မြည်၂:၁၈ ကိုကြည့်) ဟုလည်းအနက်ရသည်။ “အချို့ကယောရှု၏ဆုတောင်းချက်အား ဘုရားသခင်က နားညောင်းသည့်အကြောင်းကို “ဘုရားရှင်က ယောရှုအပေါ် နေသာစေ၍ ရန်သူများအပေါ် မီးမိုးသီးကျစေသည်”ဟု ဆိုကြသည်။

(၃) အချို့က နံနက်စောစောမှစ၍ နေဝင်ချိန်ထိ ယောရှုစစ်တိုက်ခြင်းဖြစ်သည်ဟု ဆိုကြသည်။ အချို့က နေကိုရပ်တန့်စေဖို့ ဆုတောင်းခြင်းဆိုသည်မှာ ဘုရားသခင်ထံ အလေးအနက်ဆုတောင်းခြင်းဖြစ်၍ ထိုဆုတောင်းချက်ကို ဘုရားသခင်က နားညောင်းသည့်အကြောင်း မိုးသီးမိုးပေါက်ဖြင့် အဖြေပေးသည်ဟု ထင်မြင်ခံယူကြသည်။

ကျမ်းစာသားအတိုင်းဆိုလျှင် ပထမဆုံးအချက်သည် အကောင်းဆုံးရှုဒေါင့်ဖြစ်သည်ဟု ယူဆရပါသည်။ “ရန်သူတို့အား အပြစ်ဒဏ်မပေးမီတိုင်အောင် နေသည် ငြိမ်ဝပ်စွာနေ၍ လသည်ရပ်လေ၏” (ငယ်၁၃)။

၉။        (၁၀:၁၂-၁၅) C.H.Spurgeon, Spurgeion’s Devotional Bible, p.168. For a Brief but helpful treatment of the scientific aspects of the text see chapter X of Difficulty in the Bible by R.A Rorrey (Chicago: Moody Press, 1907)

၁၀။      (၁၀:၁၂-၁၅) Matthew Henry, Matthew Henry’s Commentary on the Whole Bible, II:59.

၁၁။      (၁၀:၄၀-၄၃) John Haley, Alleged Discrep ancies of the Bible, p.324.

၁၂။      (၁၃:၁-၆) ရှောလမုန်မင်းလက်ထက်တွင် ဣသရေလနိုင်ငံတော်သည် ဥဖရတ်မြစ်ထိ ကျယ်ပြန့်ခဲ့သည်။ သို့သော်အရှေ့ဘက်နယ်နိမိတ်သည် ထိုနေရာထိ မကျယ်ပြန့်ခဲ့သဖြင့် အနာဂတ် တစ်နေ့တွင် ပြည့်စုံမည်ဟု ယုံကြည်ရသည်။

၁၃။      (၁၅:၂၁-၆၃) Keil and Delizsch တို့က ဤကဲ့သို့သော အလားတူမှားယွင်းကူးယူမှုမျိုးရှိသည်ဟု ဆိုကြသည်။ (“Joshua” pp.163-164)

၁၄။      (Essay) G.F.MacLear, The Cambridge Bible for schools and College, The Book of Joshua; p.183.

၁၅။      (Essay) D.L.Moody; Notes from My Bible; p.183.

၁၆။      (Essay) Ibid, p.49.

၁၇။      (၂၄:၁၆) Carl Armerding, The Fight for Palestine, p.149.

Next Article