ဟေရှာယအနာဂတ္တိကျမ်း ၆၆

၉။ လောင်ကျွမ်းခြင်းနှင့်ကောင်းကြီးမင်္ဂလာမြစ်ရေ (အခန်း၆၆)

၆၆:၁-၂  ဤနောက်ဆုံးအခန်းကြီးကိုနောင်တမရသောဣသရေလတို့ အကြောင်းဖြင့် အစပြုထားသည်။ ဘုရားသခင်ကဣသရေလတို့အတွက် ဆောက်တည်ရာ ဗိမာန်တော်ဆောက်တည်ပေးသည့် အကြောင်းကိုလည်းမစဉ်း စားကြ။ ဘုရားရှင်သည်စကြာဝဋ္ဌာကမ္ဘာမိုးမြေဖန်ဆင်းရှင်၊ပိုင်ရှင်၊ကောင်းကင် ဘုံသည်ကိုယ်တော်စိုးစံရာ၊ ကမ္ဘာမြေကြီးသည် ခြေနင်းတော်ချထားရာဖြစ်ကြောင်းကိုလည်း မသိကြ။ ကိုယ်တော် ဘုရားသည် နှိမ့်ချရိုကျိုးသောစိတ်နှလုံး နှုတ်ကပတ်တော် လေးစားကိုင်းရှိုင်းသူများထဲ၌ ကျိန်းဝပ်သည်။

၆၆:၃-၄ ဘာသာရေးနှင့် ရိုးရာအစဉ်အလာတရားများကို ဦးစားပေးသူများသည် ဘုရားသခင်၏ အခြားတစ်ဘက်၌ရှိနေကြသူများ ဖြစ်သည်။ အသက်တာတွင် ဖြောင့်မတ်စင်ကြယ်ခြင်း မရှိ သူများ၏ပူဇော်သက္ကာများသည်ရာဇဝတ် မှုနှင့်ညစ်ညမ်းမှုသင့်ကြသည်။ ဘုရားသခင်ကလက်မခံ။ လူများ သည် လတ်တလောတွင် မာနဂုဏ်တတ်ခြင်း၏ နောက်ဆက်တွဲကိုလည်း မမြင်ကြ။ ထို့ကြောင့် ဘုရားသခင် ၏ ခေါ်သံမထူး။ နောင်တမရှိသူများကိုဘုရားသခင်ကမုန်းသည်။  အမျက်ဒေါသသင့်ကြမည်။

၆၆:၅-၆  ဘုရားသခင်ကိုကြောက်ရွံ၍ နှုတ်ကပတ်တော်နာခံ ယုဒများ သည်လည်း ဘုရားတရားမဲ့ ညီအစ်ကိုများ၏ ညှင်းပန်းနှိပ်စက်ခြင်းခံရပြန်သည်။ ထိုသို့ညှင်းပန်းနှိပ်စက်ခြင်းကို ဘုရားသခင်၏အမှုတော်ပြုခြင်းဟု ထင်မှတ်မှားကြသည်။ ငါတို့သည်သင်တို့ဝမ်းမြောက်ခြင်းကို မြင်ရမည်၊ ထာဝရဘုရားသည် ဘုန်းပွင့်တော်မူစေသတည်းဟု သူခိုးကလူဟစ်ကြသည်။ ဘုရားသခင်သည် ထိုသူများကို အရှက်ရပါစေမည်။ အပြစ်တရားစီရင်ခြင်းကို ဗိမာန်တော်၌ အစပြုပါမည်။ ယေဟောဝါဘုရားသခင် ၏တရားစီရင်အသံကို အချိန်ကျရောက်သောအခါ လူတိုင်း နားဆပ်ဆပ်ကြားသိကြမည်။

​၆၆:၇-၉ သားဖွားခြင်းဝေဒနာခံရသည့်နေ့(ဘေးဒဏ်ကြီးကာလ)မတိုင် မီဣသရေလသည် သားရတနာ (မေရှိယသခင်) မွေးဖွားသန့်စင်မည်ဟု အခန်းငယ်၇တွင် ဆိုထားသည်။ အပိုဒ်ငယ်၈တွင် သားဖွားခြင်းများအကြောင်း ရေးထားသည်။ ပထမသားဦးသည် လွန်ခဲ့သောနှစ်ပေါင်းနှစ်ထောင်ခန့်က ဗက်သလင်မြို့တွင် မွေးဖွားခဲ့သည်။ ဒုတိယအကြိမ်၌ သန့်ရှင်းဝိညာဉ်ဖြင့် ဘေးဒဏ်ကြီး ကာလအဆုံး၌ မွေးဖွားသန့်စင်သည်။ ဘုရားသခင်၏ ထိုအကြံအစည်တော်ကို မည်သည့်အရာကမှ မနှောင့်ယှက်နိုင်။

၆၆:၁၀-၁၇  ဣသရေလတို့၏ ပြန်လည်စုစည်းနလံထူသည့်နေ့သည် ယေရုရှလင်မြို့၏ မဟာအောင်ပွဲခံရာနေ့ဖြစ်သည်။ ယေရုရှလင်ကိုချစ်သူများ၊ ယေရုရှလင်အတွက် မျက်ရည်ကျခဲ့သူများလည်း ထိုကာလ၌ စုစည်းရောက်ရှိကြမည်။  အောင်ပွဲခံကြမည်။ တပါးအမျိုးသားများသည်လည်း ဘုန်းတန်ခိုး ကြွယ်ဝကြမည်။ ကြွယ်ဝချမ်းသာခြင်း၊ အားသစ်ခွန်သစ်ပြည့်စုံခြင်း လုံခြုံခြင်းများဖြင့် ပြည့်စုံမည်။ ယေဟောဝါဘုရားသခင်၏ မူပိုင်ပစ္စည်းဖြစ်သွားမည်။ ရန်သူများကိုလည်း နှိမ်နှင်းပေးမည်။ ခရစ်တော်ဘုရား ဒုတိယအကြိမ်ကြွလာသောအခါ ရုပ်တုဆင်းတု ဘုရားတုများနှင့် ပုန်ကန်ထောင်လွှားသူများဖယ်ရှားပစ်မည်။ ဘုရားတုကိုး ကွယ်သူများကလည်းမှားယွင်းသောဘုရားတုဘုရားယောင်ကိုးကွယ်ကြ ကြောင်းဝန်ခံကြမည်။ ဘုရားလို့ကိုးကွယ်၊ခြထွက်မှတောင်ပို့မှန်းသိဟုဆိုကြ မည်။

၆၆:၁၈-၂၂  ဘုရားသခင်သည်လူအတွေး၊လူ့အပြုအမူများကိုသိရှိသူဖြစ် သည်နှင့်အညီမိုးရွာသွန်းစေခြင်းဖြင့်ကိုယ်တော်၏ဘုန်းတန်ခိုးကိုသိမှတ်ကြ မည်၊။ လူများမသိမမြင်ဘူးသည့်သဘာဝလွန်လက္ခဏာများပြသမည်။ လူအ ပေါင်းသည်ဘုရားသခင်၏ဘုန်းတန်ခိုးကြီးမားပုံကိုသိရှိသွားကြမည်။ လူတိုင်း သိရှိထင်ရှားသွားမည်။ ဘေးလွတ်သောသူများကနာမတော်အကြောင်းလိုက်လံဟောပြောကြသဖြင့်အနယ်နယ်အရပ်ရပ်မှတပါးအမျိုးသားများသည်ရှိသမျှဥ စ္စာရတနာသယ်၍ဣသရေလပြည်သို့ယေဟောဝါကိုးကွယ်ရန်ရောက်ရှိလာကြ မည်.။ ခရစ်တော်ဘုရားသည်အနှစ်တစ်ထောင်ကာလတွင်ထိုသူများ၏ယဇ်ပု ရောဟိတ်မင်းကြီးအဖြစ်စံမြန်းမည်။

၆၆:၂၂-၂၃  ဣသရေလတို့သည်ဘုရားသခင်ထံတော်ကောင်းကင်သစ် မြေကြီး၌လုံခြုံစွာရှိနေကြမည်။ ကမ္ဘာအရပ်ရပ်မှသာဝကခရီးသည်များသည် လည်းယေဟောဝါဘုရားအားကိုးကွယ်ရန်ယေရုရှလင်သို့စုရုံးလာကြမည်။

၆၆:၂၄ ဟိနိမ့်ချိုင့်ဝှမ်းတွင်သောင်းကျန်းသူများ၏အလောင်းအသုဘ များတငွေ့ငွေ့လောင်ကျွမ်းသည်ကိုတွေ့ရမည်။ မြင်ရသူများနှလုံးအော့အန်ရွံ ရှာဖွယ်ရာဖြစ်မည်။

ခရစ်တော်ဘုရားကိုထောင်လွှားပုန်ကန်သူများအပြစ်ဒုစရိုက်၌ကျင် လည်သူများသည်ထိုသို့ဘဝဆုံးကြမည့်အကြောင်းဟေရှာယကသတိပေးထား သည်။ ဤကျမ်းချက်ကို(၃)၇၀ကြိမ်တိုင်တိုင်သတိပေးထားသည်။ ရှင်မာကု(၉) တွင်သခင်ယေရှုကဟေရှာယ၏စကားကိုပြန်လည်ရည်ညွှန်း၍”ပိုးမသေ၊မီးမ ငြိမ်းရာ၊ငရဲအတွင်းမငြိမ်းနိုင်သောမီးထဲသို့”ဟုဆိုထားသည်။ (မာ၉:၄၄၊၄၆၊၄၈)

သို့သော်ခရစ်တော်ဘုရားကိုသစ္စာရှိရှိယုံကြည်၍ဘုရားသခင်၏အစေခံ တော်ဖြစ်တော်သည်ဟုဟေရှာယပရောဖက်ကျမ်းတွင်ရေးထားသည့်အတိုင်းစွဲ လန်းသူများသည်ထိုပိုးမသေ၊မီးမငြိမ်းနိုင်သောထာဝရငရဲမီးမှကင်းလွတ်ခွင့် ရသည်ဟုမင်္ဂလာသတင်းစကားဆိုထားပါသည်။ ထိုမင်္ဂလာသတင်းစကားပ ရောဖက်ပြုချက်ကျမ်းသက်သေစကားအများအပြားရှိပါသည်။

စာရှုသူအများစုသည်ခရစ်တော်ဘုရားအားကယ်တင်ရှင်သခင်အဖြစ်ခံ ယူကြမည်ဟုယုံကြည်ပါသည်။ ဟေရှာယပရောဖက်ကျမ်းသည်ဓမ္မဟောင်းပ ရောဖက်ကျမ်းတွင်အကြီးမြတ်ဆုံးကဗျာရှည်တပုဒ်ဖြစ်သည်။ သို့သော်ကျမ်းစာ အတိုင်းမလိုက်နာလျှင်အရှက်ကွဲမည်။ ဤကျမ်းစာကိုဖတ်ရှုဆင်ခြင်ပြီးလျှင်နေ့ စဉ်အသက်တာတွင်ကျင့်ဆောင်ပါက ဘုရားသခင်၏ကောင်းမြတ်ခြင်း၌ပျော် ရွှင်စွာလက်တွေ့အသက်ရှင်ပါ.

အင်္ဂလိပ်ကျမ်းစာဆရာကြီး W. E. Vine ၏ တိုက်တွန်းချက်နှင့်အတူ ဤကျမ်းစာကိုနိဂုံးချုပ်ပါသည်။

ကျွန်ုပ်တို့၏မိုက်မဲမှု၊အသုံးမကျမှု၊အပြစ်ဒုစရိုက်၌မွေ့လျော်မှု၊ကိုယ်ထင် ရာစိုင်းကြမှုဘုရားတရားမသိမှုများကို ဟေရှာယပရောဖက်ကျမ်းကသန့် ရှင်းစင်ကြယ်စေပါသည်။ ကိုယ်တော်ကိုမျှော်လင့်လျက်၊စကားတော်နာခံ လျက်၊အလိုတော်နှင့်အညီပြည့်စုံစွာနေထိုင်ဖို့လိုပါသည်။ ဘုရားသခင်နှင့် အတူအသက်တာလျှောက်လှမ်းလျှင် ပေးထားသည့်ကတိတော်များနှင့် လည်းပြည့်စုံမည်။ ယုံကြည်စိတ်ချစွာကိုးစားလျှင်ကိုယ်တော်၏ဘဝပေး အာမခံချက်ခံစားကြမည်။ အာမင်ထူးနိုင်ကြမည်။ နာခံသောစိတ်နှလုံးရှိ သောကြောင့်ငြိမ်သက်ခြင်းရကြမည်။ ယုံကြည်သောစိတ်ဝိညာဉ်ရှိသူများ သည်နွေးထွေးသောနေရောင်ခြည်ခံစားကြမည်။ ငြိမ်သက်ချမ်းမြေ့စွာ ဘုရားသခင်နှင့်မိတ်သဟာရဖွဲ့ဆက်ဆံကြရမည်။၇၁

မှတ်စု

(နိဒါန်း)  အကျိုးရှိသောလက်ရာဖြစ်သည်။ ”အကျဉ်းထောင်များ ဘုရား သခင်၏နာမတော်၌အကျဉ်းသားများသည်များစွာအလုပ်လုပ်နိုင်ကြ သည်။ stephenလမ်းရှိ  mercer’s ဆေးရုံတွင်လည်းအ ထောက်အကူပြုသည်။ မိဘမဲ့ဂေဟာinn’sq uay တွင်လည်းအ ကျိုးဖြစ်ထွန်းစေသည်။ ဟေရှာယ၏ပရောဖက်ပြုချက်ကြောင့်အကျဉ်း သားများစိတ်ချမ်းသာရာရကြသည်။ ဖျားနာသူများနှင့်ဒဏ်ရာဒဏ်ချက် များအနာရောဂါသက်သာကြသည်။ မိဘမဲ့ပျော်ရွှင်နိုင်ကြသည်။ ဟေရှာ ယ၏မေရှိယသခင်အကြောင်းသည်ရှေးဦးစွာကပင်အကျိုးအာနိသင် ဖြစ်ထွန်းစေပါသည်။

(နိဒါန်း)ဟေရှာယဒုတိယပိုင်းကိုတကိုယ်တော်သီချင်းအဖြစ်တေးဖွဲ့သီဆိုကြသည်လည်းရှိပါသည်။ ”ငါ့လူကိုငြိမ်သက်စေလော့”(၄၀:၁)၊ ဟေရှာယကျမ်းကိုမည်သို့ဖတ်ရမည်နည်း(၇:၁၄)”နားထောင် လော့၊အပျိုကညာသည်ကိုယ်ဝန်ဆောင်မည်”ဟုဆိုကြသည်။ ၉:၆ကိုအ ခြေပြု၍”ကျွန်ုပ်တို့အတွက်သူငယ်တော်ပေးပြီ၊သားတော်ကိုပေးတော်မူ ပြီ”ဟုဆိုကြသည်။ စင်စစ်တွင်မေရှိယသခင်သည်လူသားများ၏ဆင်းရဲ ဒုက္ခသယ်ယူသွားဖို့မွေးဖွားလာခြင်းဖြစ်သည်။ ထိုထက်လျော့နည်းခြင်း အလျဉ်းမရှိ(၅၃:၄)။ ”အိုအမြင့်ဆုံးသောဇိအုန်တောင်အကြောင်းပြောကြ စို့”( ၄၀:၉ )”မျက်ကန်းများအလင်းမြင်ရ၍နားပင်းသူများနားကြားကြ အံ့”(၃၅:၃)ဟုလည်းစပ်ဆိုကြသည်။

ဓမ္မသစ်ကျမ်နှင့် နှိုင်းယှဉ် ဖတ်ရှုလျင် လွန်စွာနီးကပ်ကြကြောင်းတွေ့ရသည်။ ကျမ်းချက်အများစု သည် မေရှိယသခင် ပေါ်ထွန်းမည့် အကြောင်းဖြစ်သည်။

(နိဒါန်;) THE BELIEVERS’ BIBLE COMMENTARY  နိဒါန်းကိုဖတ်ရှုပါ။ သမရိုးကျသမားများနှင့်ORTHODOX အယူအဆ များကိုလည်းစားရေးသူကအကောင်းမြင်ဖြင့်ကွယ်ကာပေးထားပါသည်။

(နိဒါန်း) JOSEPHUS, ANTIQUITIES XI:1:F.

(နိဒါန်း) ပရောဖက်ကျမ်းများတွင်ဟေဗြဲဘာသာစကားအား PERFECT TENSE သုံးလေ့ရှိသည်။ ပြီးပြည့်စုံသွားကြောင်းအဓိပ္ပာယ် သက်ရောက်သည်။

(၁:၁၀-၁၅) W.E. VINE, ISAIAH:PROPHECIES, PROMISES, WARNINGS,P,14,

(၂:၄) ဤကျမ်းပိုဒ်ကိုယူ၍နယူးယော့ခ်မြို့ရှိကမ္ဘာ့ကုလသမဂ္ဂရုံး၌ထွင်ရေးသားသည်။

(၂:၁၂-၁၈) SLOOP ဆိုသည်မှာရှေးခေတ်တစ်ပင်တိုင်ရွက် သင်္ဘောတစ်မျိုးဖြစ်သည်။

(၄:၂-၆) matthew henry, “isaiah”. matthew henry’s bible commentary on  the whole bible,iv:27.

၁၀(၆:၁) ဘီစီ ၇၄၀ မတိုင်မီကကိစ္စဖြစ်သည်။ ”ဩဇိ၏သမိုင်းသည် ယုဒတို့၏အောင်မြင်မှုခေတ်ကာလဖြစ်သည်.။ အရှက်သိက္ခာမဲ့စွာပျောက် ဆုံးသွားပြီးနောက်ထာဝရဘုရင်ပလ္လင်နန်းစံရာဖြစ်သည်ဟုဟေရှာယက ဆိုသည်။ notes from my bible p.85

၁၁(၆:၁) F. C. Jennings,Studies in Isaiah, p.61.

၁၂(၆:၂-၅) Seraphamဟူသောစကားလုံးသည်ဟေဗြဲဝေါဟာရ saraph (မီးလောင်ခြင်း)မှ ဆင်းသက်လာသည်။ ဘုရားသခင်၏စင် ကြယ်မှုတောက်လောင်ခြင်းဟုသုံးသည်။ ဟေဗြဲ၁၂:၂၉ နှင့်တရား၄:၂၄ ကိုယှဉ်ဖတ်ကြည့်ပါ။ ”ဘုရားသခင်သည်တောက်လောင်သောမီးလျှံ”ဟု သုံးထားသည်။

၁၃(၆:၉-၁၀) Vine ,isaiah .p.32.

၁၄(၇:၃) သူ့သားနာမည်၏အဓိပ္ပာယ်မှာ”ရွေးနှုတ်သူများပြန်လာမည်”ဟုအနက်ရသည်။

၁၅(၇:၁၀-၁၃)VINE,ISAIAH .P.35.

၁၆(၇:၁၄)ဟေဗြဲဝေါဟာရ ALMAH သည်အပျိုကညာသို့မဟုတ်သူ ငယ်မဟုအနက်ရသည်။  ဟေရှာယ၏ မိန်းမက မဟေရရှာလ လဟာတရှာဗတ်ကို မွေးသောအခါ ဤပရောဖက်ပြုချက်အချို့ တစ်ဝက်ပြည့်စုံပြီဟု ယူဆနိုင်သည် (၈:၁-၄)။  သို့သော် ခရစ်တော်ဘုရား မွေးဖွားသည့်အချိန်မှသာ ထိုပရောဖက် ပြုချက်အားလုံး ပြည့်စုံသည်။  ရှင်မဿဲ အပိုဒ်ငယ်၇ကို ကိုးကားရာတွင်ဂရိဘာသာစကားPARTHENOUS ,ကညာဟုသာ အနက်ရသောစကားလုံးကိုရွေးချယ်သုံးနှုန်းသည်။

၁၇(၇:၁၄) VINE,ISAIAH ,P.35.

၁၈(၇:၁၈-၂၂) Jennings,isaiah,p.90.

၁၉(၈:၁၉) Vine Isaiah ,p.41.

၂၀(၉:၆) Ibid,p.43)

၂၁(၁၁:၁) ဂျာမန်ဘာသာဖြင့်”Lo.How.A Rose e’er blooming”ကိုcaral သီချင်းဖြင့်စပ်ဆိုထားသည်။ ဟေရှာယ ၏ဆိုလိုရင်းကိုဒက်ထိတိုးမိသည်။ ယေရှဲ၏အနက်မှနှင်းဆီပန်းနီနီဖူး ပွင့်လာသည်ဟုအနက်ရသည်။

၂၂(၁၁:၂) Vine, Isaiah, p.49 .

၂၃(၁၁:၆ က) အမေရိကန် Quaker Artist Edward Hicksကဤကျမ်းချက်ကိုနှစ်သက်လွန်းသဖြင့်”The peaceable kingdom  “ဟုပန်းချီကားရေးဆွဲချယ်သည်။ သူ့လက်ရာသည်တိရစ္ဆာန်နှစ်သက်သူများလောကတွင်ထင်ရှားခဲ့သည်။

၂၄(၁၃:၁၄-၂၂) Ryrie  က”ဗာဗုလုန်တို့၏ကံကြမ္မာဆိုး သည်ဘီစီ၂၀ ခန့်တွင်ဖြစ်သည်ဟုဆိုသည် (Ryrie  Study  Bible,  New  King  James  Version , p.1053 )

၂၅(၁၄:၁၂-၁၇) “Lucifer” သည်လက်တင်စကားဖြစ်၍”မိုးသောက် ကြယ်””အလင်းရောင်သယ်ဆောင်သူ”ဟုအနက်ရသည်။

၂၆(​၁၄:၁၂-၁၇) Ryrie, Study bible  ,p.1054 ,

၂၇(၁၄:၂၄-၂၇) Ryrie က”အာရှုရိနိုင်ငံပျက်စီးမည့်အကြောင်းပရော ဖက်ပြုချက်ပြည့်စုံပြီ-က၃၇:၂၁-၃၈။ ”Ibid p.1055 တို့တွင်ပါရှိသည်ဟုဆို သည်။

၂၈(၁၈:၁-၇) ဤစကားလုံးကိုအမင်္ဂလာအဖြစ်သုံးလေ့သုံးထရှိသည်။ ဤနေ ရာတွင်မူထူးကဲသောအမျက်ဒေါသအဖြစ်သုံးသည်။ ”ဟေရှာ IV:1 ကို ဇေii:10 ယှဉ်ဖတ်ပါ”။  Franz  Delitzsch,  “Isaiah, In Biblical  Commentary  on  the  Old  Testment,xvii:348 .

၂၉(၂၀:၁-၆) Plestine  ဟူသောနာမည်သည် philistine မှဆင်း သက်လာခြင်းဖြစ်သည်။

၃၀(၂၁:၆ -၁၀) Vine, Isaiah ,p.62.

၃၁(၂၁:၁၁-၁၂) Victor Buksbanzen, The Prophet Isaiah  ,p.224.

၃၂(၂၂:၂၀-၂၄) D.L.Moody က “စပိန်ဂျူးများသည်ဒါဝိဒ်၏ငွေသော့ ကိုကိုင်ဆောင်ရမည့်သူများအဖြစ်ဘုရားသခင်၏ဖော်ပြခြင်းခံရသူများဖြစ်၍ ဘုရားသခင်ထံဝင်ရောက်မည့်သူများသည်”ဟုရေးထားသည်။ (Notes p.85)

၃၃(၂၄:၄-၃) John  A. Martin  ,”Isaiah “.The  Bible  Knowledge  Commentary, Old  Testament,  p.1072.

၃၄(၂၆:၁-၄) Quoted  By Moody  In  Notes  From  My  Bible  ,p.86.

၃၅(၂၆:၁-၄) Ibid

၃၆၂၈:၉-၁၀) ဤကျမ်းပိုဒ်ကိုလူအများကမကြာခဏရည်ညွှန်းကိုးကား လေ့ရှိသည်။ အကြံဉာဏ်ပေးလိုသည်မှာဤကျမ်းချက်၏ဆိုလိုရင်းအနှစ်သာ ရမှာကျမ်းစာသားထဲမှာမရှိပါ။ ဝှက်ထားသောကျမ်းချက်ဖြစ်၍စာသား၏ နောက်ကွယ်တွင်အဓိပ္ပာယ်ရှိသည်။

၃၇(၂၈:၁၁-၃၃) Jennings, Isaiah ,p.333.

၃၈(၂၈:၁၃-၁၉) H. Vander  Lugt. Our  Daily  Bread,  Radio  Bible  Class,  Further  Docummtation  Unavailable.

၃၉(၂၉:၁၂-၁၄) Vine, First  Corinthious ,p.23.

၄၀(၃၃:၂၃-၂၄) vine ,  isaiah , p.83

၄၁(၃၄:၉-၁၇) အပိုဒ်ငယ်၁၁မှ”Confusion  and  Emptiness”  သည်ဟေဗြဲကျမ်းမူတွင်က၁:၂ရှိ”without  form  and  void  “နှင့်အတူတူဖြစ်သည်။

၄၂(၃၅:၈-၁၀) Jennenings, Isaiah , p.417

၄၃(၃၇::၁-၄) J.Aalexander, The  Prophecies of Isaiah  ,p.289 .

၄၄(၃၇:၃၆) See  The  Literature of England, An Anthology  and  History,  p.726.

၄၅(၃၈:၂၁-၂၂) Kelly, Isaiah, p.289.

၄၆(၃၈:၂၁-၂၂) Henry,isaiah  , vi:209.

၄၇(၄၀:၃-၅) G.Campbell  Morgan, Searchlight From  the  Wards,p.229 .

၄၈(၄၀:၆-၈) Quoted  By  Jennings, Isaiah ,p.467

၄၉(၄၁:၂၁-၂၄) Jennings, Isaiah  p.486

၅၀(၄၁:၂၅-၂၉) Vine ,Isaiah  ,P.105.

၅၁(၄၃:၁-၇) Ibid ,P.115

၅၂(၄၃:၈-၁၃) သုံးပါးတဆူဆန့်ကျင်သောအယူဝါဒသမားများကဤကျမ်း ပိုဒ်ကို “ယေဟောဝါဘုရားသခင်ကသင်သည်ငါ့သက်သေဖြစ်သည်”ဟုမူရင်း စကားလုံးအတိုင်းပြန်ဆိုကြသည်။  ဘုရားသခင်၏သမ္မာတရားကိုဖီလာဆန့် ကျင်သူဖြစ်သည်နှင့်အညီမှာယွင်းသောသက်သေခံအဖြစ်အတိမ်းအစောင်းစိုး ရိမ်ကြသည်။ ဤကျမ်းပိုဒ်၏ဆိုလိုချက်သည်လည်းစာသားပေါ်တွင်မရှိ။ စာ သားနောက်ကွယ်တွင်ရှိသည်။

၅၃(၄၄:၂၈) Flavius, Josephus, Antiquities, XI:2.

၅၄(၄၅:၇) အင်္ဂလိပ်စာပေသည်ဟေဗြဲစာပေထက်များစွာကျယ်ပြန့်သည်။  ဤကျမ်းပိုဒ်တွင်ဟေဗြဲဖြင့်ရေးသည့် EVILကိုKJV ကျမ်းမူတွင် “CALAMITY”ဟုပြန်ဆိုသည်။  NKJVနှင့်အခြားကျမ်းမူများကလည်းအ မျိုးမျိုးကျယ်ပြန့်စွာပြန်ဆိုကြသည်။ ”disaster,badness “အစရှိ သဖြင့်ပြန်ကြသည်။ အင်္ဂလိပ်စကားလုံး’evil’သို့1611ကျမ်းမူကပြန်ဆို ခြင်းသည်တမျိုးကြီးဖြစ်နေသည်။ ”calamity “ဟုပြန်ဆိုခြင်းသည် အကောင်းဆုံးဟုယူဆပါသည်။

၅၅(၄၅:၇) Delitzsch, “Isaiah” in  Bible  Commentary  on the  Old  Testament  XVIII:220,221.

၅၆(၄၅:၇) Ibid  , p.221.

၅၇(၄၆:၃-၄) James S.Stewart,Further  Documentation  Unavailable.

၅၈(၄၇:၅-၁၅) Jennings, Isaiah,p.556.

၅၉(၅၁:၉-၁၁) Ibid,p.593.

၆၀(၅၂:၁၁-၁၂) Quoted  By David Baron in the Servant of Jehovah, pp.46-47.

၆၁(၅၂:၁၅) ”ပါးစပ်ပိတ်ထား”နှင့်”ထိတ်လန့်သည်”ဟူသောစကားတွဲသုံး ထားသည်။ ”Astonish”နှင့်”Startle”ဟူသောစကားလုံးသည်အဓိ ပ္ပါယ်အတူတူဖြစ်ကြောင်းမှတ်ထားပါ။ VINE က”လူ၏အဆင့်အတန်းနိမ့် ကျပုံနှင့်ဗျာများနေပုံသည်ဘုရားသခင်ဘက်မှအံ့အားသင့်စရာဖြစ်သည်။ ဘု ရားသခင်၏ဘုန်းတန်ခိုးမြင်သောအခါအံ့ဩကြမည်ဟုဆိုသည်။ ဤနေရာတွင် “STARTLE” သည်ထိတ်လန့်ခြင်းမရောက်။ စာပေသဒ္ဒါကရှင်းပြပါလိမ့် မည်။ ISAIAH,P.166.

၆၂(၅၃:၂) F.B.MEYER,CHRIST  IN  ISAIAH, P,126.

၆၃(၅၃:၁၂) DAVID  BARON,  THE SERVANT OF JEHOVAH,P.140.

၆၄(၅၃:၂၀) MOODY:NOTES,P.87

၆၅(၅၇:၂၀-၂၁) JENNINGS,ISAIAH,P.668.

(၅၈:နိဒါန်း) ALFRED MARTIN, ISAIAH,P.107.

၆၇(၅၈:၁-၅) အစောရှောင်ခြင်းသည်ကောင်းသောအကျင့်သီလ၊ဝိညာဉ် ရေးရာကျင့်စဉ်တစ်ခုဖြစ်သည်။ ဓမ္မသစ်ကျမ်းတွင်အစာရှောင်ရန်မခိုင်းပါ။ သခင်ယေရှုဘုရားက”အစာရှောင်ကြသောအခါ…”ဟုဆို သည်။ ”အစာရှောင်လျှင်”ဟုမပြောပါ။

၆၈(၅၈:၁၃-၁၄) ယုံကြည်သူများဥပုသ်နေ့စောင့်ထိန်းရမည့်အကြောင်းနှင့် ရမည့်ပက်သက်၍ BIBLE COMMENTARY (NT)ကိုကြည့်ရှုပါ။ P.64.

၆၉(၆၄:၆-၇) ယောက်ျားများအဝတ်အစားများကိုဆိုလိုပါမည်။

၇၀(၆၆:၂၄)အချို့ဂရိကျမ်းမူများတွင်ဤကျမ်းပိုဒ်များမပါရှိပါ။ N.T VOLUME OF  BBC  UNDER  ENDNOTES  TO  MARK 9ကို အသေးစိတ်ဖတ်ပါ။

၇၁(၆၆:၂၄) VINE ,ISAIAH, PP.214,215.

Next Article