ဆာလံကျမ်း ၁၀၆
ဆာ ၁၀၆ သမိုင်းဖြစ်စဉ်မှ သင်ခန်းစာများ
Cromwell က “သမိုင်းဆိုတာဘာလဲ။ ဘုရားသခင်က ကိုယ်ထင်ပြသခြင်းလား”ဟု မေးဘူး ပါသည်။ ဆာလံဆရာကလည်း ထိုစကားကို သဘောတူသည်။ ဘုရားသခင်၏လူများ သမိုင်းကြောင်းတွင် ယေဟောဝါဘုရားရှင်ကိုယ်တိုင်ပါ၀င်၍ ဘုရားရှင်၏ကောင်းမြတ်ခြင်း၊ စိတ်ရှည်သီးခံခြင်း၊ ချစ်မေတ္တာ ကြီးမားပုံများကို မြင်သာထင်သာအောင် ပြသခဲ့သည်။
ဆာလံဆရာကို အတိအကျမသိရသော်လည်း ဘုရားတရာကိုင်းရှိုင်းသော ယုဒလူမျိုးထဲက ယုဒ လူများ အဖမ်းခံရစဉ် စပ်ဆိုထားကြောင်း (ငယ် ၄၇)သိရှိရသည်။ ဆာလံကျမ်း၏အဓိကရည်ရွယ်ချက်မှာ တမျိုးသားလုံး၏ အပြစ်ဝန်ခံခြင်း (ငယ် ၆-၄၆)ဖြစ်သည်။ ချီးမွမ်းခြင်း (ငယ် ၁-၃)နှင့်ဝတ်ပြုခြင်း (ငယ် ၄:၅၊၄၇ လည်းပါ၀င်သည်။
ချီးမွမ်းခြင်း (ငယ် ၁–၃)
၁၀၆:၁ ဝတ်ပြုကိုးကွယ်ခြင်းဖြင့် ဘုရားရှင်ထံချဉ်းကပ်သည်။ ကျေးဇူးတော်ချီးမွမ်းခြင်း ယဇ်တံခါးတော်ခေါက်၍ ချီးမွမ်းထောမနာပြုခြင်းဖြင့် တံတိုင်းတော်ထဲသို့ ဝင်ရောက်သည်။ ဘုရားသခင်ကို ချီးမွမ်းလော့ဟူသောစကားရပ်သည် ဟေဗြဲဘာသာစကားတွင် Halleluyah ဖြစ်၍ တေးအဖွင့် နှင့်အပိတ်တွင် ထည့်သုံးထားသည်။
ကျေးဇူးတော်ချီးမွမ်းခြင်းစကား မနားမနေဆိုထားသည်။ အဘယ်သို့ဆိုသော် ထိုဘုရားရှင်သည် ထူတိုင်းအပေါ်သို့ ကောင်းမြတ်သည်။ ကရုဏာတော်သည် အစဉ်အမြဲတည်၍ အစဉ်သဖြင့် နိုးကြားတက်ကြွ စေသည်။ အကယ်၍ မိမိကောင်းမှုကုသိုလ်ပြုသည့်အတိုင်း ခံကြစတမ်းဆိုလျှင် လူတိုင်းသည် ငရဲပြည်နှင့်သာ ထိုက်တန်သည်။
၁၀၆:၂–၃ ဘုရားသခင်က ဘုရားသခင်၏လူများကိုယ်စား ဝင်ရောက်ဆောင်ရွက်ပေးသမျှသည် ရေတွက်မှတ်တမ်းတင်၍ မကုန်နိုင်ပါ။ ပြုတော်မူသမျှသည် နိစ္စထာ၀ရတည်၍ ချီးမွမ်းထောမနာပြုဘွယ်ရာ ချည်းဖြစ်သည်။
ဘုရားရှင်၊ သတိရတော်မူပါ (၁၀၆:၄–၅)
ချီးမွမ်းကိုးကွယ်ခြင်းနောက်တွင် ပုဂ္ဂိုလ်ရေးဆက်ကပ်ကိုးကွယ်မှု ကပ်လိုက်ရသည်။ အနာဂတ် ကာလတွင် ဣသရေလူမျိုးတို့ ပြန်လည်စုစည်းနလံထူမည့်အကြောင်းနှင့် မေရှိယသခင်စိုးစံမည့်အကြောင်း တွေးမျှော်လျက် ဆာလံဆရာက ဘုရားသခင်ထံ တောင်းလျှောက်သည်။ ရွေးကောက်ခံလူနည်းစုအား ကောင်းချီးမင်္ဂလာချပေးသောအခါ သူ့ကိုချန်မထားပါနှင့်ဟု ဆိုသည်။ ဝမ်းနည်းကြေကွဲခြင်း ဆောင်းညရှည်အလွန်တွင် ဣသရေလတို့၏မပျက်စီးနိုင်သော ပျော်ရွှင်ခြင်းနှင့် စည်းစိမ်ဥစ္စာမြင်ယောင်သည်။ ဘုရားသခင်၏ ဘုန်းကျက်သရေကို ရှေးဦးသန့်ရှင်းသူများသို့ ဝေမျှချင်သည်။ သူ၏ဆုတောင်းသံသည် ကားတိုင်မှသူခိုး၏အသံနှင့်တူသည်။ “ကိုယ်တော်ဘုရား၊ နိုင်ငံတော်တည်ထောင်သောအခါ ကျွန်တော့်ကို မမေ့ပါနှင့်” (လု ၂၃:၄၂)။
ပင်လယ်နီပုန်ကန်ကြခြင်း (၁၀၆:၆–၁၂)
ပဌာနတော်ဆုတောင်းချက်အတိုင်း ဆာလံတေးသည် အပြစ်ဝန်ချတောင်းပန်ခြင်းသို့ ရောက်သွား သည်။ ဝတ်ပြုကိုးကွယ်ခြင်းဖြင့် အစပြုရာမှ ရှိခိုးခြင်းကဏ္ဍကူးပြောင်းသည်။ (အသက်မွေးလောက်သော အစာအား နေ့စဉ်ပေးနားတော်မူပါ) နောက်အပြစ်နှင့်ခွင့်လွှတ်ဖို့ တောင်းပန်သည် (နေ့စဉ်ပြုမှားသော အပြစ်များကိုခွင့် လွှတ်တော်မူပါ)။
ဝိညာဉ်အသိစိတ်ဓာတ် ပြည့်ဝသောသူသည် မိမိအပြစ်များကို ၀န်ချတောင်းပန်သည့်အပြင် သူ့လူများ ၏ အပြစ်များကိုလည်း ဝန်ချတောင်းပန်သည်။ ရင်ထဲအသဲထဲမှ ပြောနိုင်ပါသလား။
ဘိုးဘေးတို့ ပြစ်မှားကျူးလွန်ကြပြီ။
ကျွန်ုပ်တို့လည်း ပြစ်မှားကျူးလွန်ကြပြီ။
မတော်မတရားကျူးလွန်ကြပြီ။
ဣသရေလတို့၏ အပြစ်ဒုစရိုက်များကို တွေ့မြင်၍ တထွာတမိုက်ဉာဏ်ဖြင့် အပြစ်တင် အထင် မသေးလိုက်ပါနှင့်။ မိမိအပြစ်များကို သေချာစစ်ဆေးလျှင် ထိုသူများထက် ဆိုးရွားနိုင်သည်။ သွေဖြည် ဖောက်ပြန် လျှင်ဒူးထောက်၍ဆုတောင်းလိုက်ပါ။
ကျေးဇူးကမ်းကြပုံ။ ဘုရားသခင်က အဲဂုတ္တုပြည် ကျေးကျွန်ဘဝမှ ခေါ်ထုတ်လာပုံကို အမှတ်မရှိကြ။ မေ့ပျောက်လွယ်ကြပုံ။ ဘုရားသခင်၏ကရုဏာတော် ခံစားကြရပုံများကို မေ့ပျောက်ရက်ကြသည်။
ပုန်ကန်ကြပုံ။ ပင်လယ်နီကြုံတွေ့သောအခါ ဘုရားသခင်ကသူတို့ကို သေစေချင်၍လား။ အဲဂုတ္တုပြည်တွင် ကျွန်ခံရခြင်းက ပိုကောင်းသည်ဟု ဆိုကြသည်။ (ထွ ၁၄:၁၁-၁၂)။
ထိုမျှ အမိုက်ပေါ်အမှားဆင့်ကြသော်လည်း ဘုရားသခင်က ချစ်ခြင်းမေတ္တာမပျက်၊ အမိုက်အမှား လေးတွေဟု သဘောထားသည်။ ထိုသို့ ပုန်ကန်တော်လှန်ကြသည့်အကြားမှပင် ဘုရားရှင်က ကယ်တင်ရှင် သခင်ထုတ်ဖော်ပြသသည်။ ထိုဘေးရန်မှ ကယ်ထုတ်ပြီး။ ဘုရားသခင်၏တန်ခိုးကြီးမားပုံပြသသည်။ စကားလေးတခွန်း အမိန့်ရှိလိုက်သည်နှင့်တပြိုင်နက် ပင်လယ်နီရေပြင်သည် နှစ်ဘက်သို့ ဖျာနှယ် လိပ်သွားသည်။ ရေအောက်မြေပြင်နှစ်ဘက်သို့ ဖျာနှယ်လိပ်သွားသည်။ ရေအောက်မြေပြင် ကုန်းခြောက်ပေါ်တွင် ဣသရေလတို့ ဖြတ်သန်းသွားကြသည်။ တဘက်ကမ်းသို့ ဘေးကင်းလုံခြုံစွာ ရောက်ရှိကြပြီးသောအခါ ပင်လယ်ရေပြင်သည် မူလအတိုင်းပြန်လည်ပေါင်းစည်းရာ ရေပြင်ရောက်ရှိနေသော အဲဂုတ္တုလူတို့ ရေနစ်သေဆုံးကြသည်။ ထိုအံ့ဘွယ်အဖြစ်အပျက်ကို မျက်ဝါးထင်ထင်ကြုံတွေ့ရသော ဣသရေလလူများသည် ဘုရားရှင်ကို ချီးမွမ်းဂုဏ်ပြုသင့်သည်မဟုတ်လား။
ကန္တာရတောထဲတွင် စောဒကတက်ကြခြင်း (၁၀၆:၁၃–၁၅)
တမြစ်ကူး၍ တတောင်မကျော်ရသေး။ ဆင်ခြေဆင်လက် စောဒကတက်ကြပြန်သည်။
မှတ်ဉာဏ်နဲပါးကြခြင်း။ ဘုရားရှင်ပြုတော်မူသော အံ့ဘွယ်နိမိတ်လက္ခဏာများမေ့ပျောက်ကြသည်။
အတ္တဆန်ကြခြင်း။ ဘုရားရှင်၏ လမ်းပြမှုမစောင့်မျှော်ကြ။ မိမိတို့သဘောအတိုင်းလုပ်ချင်ကြသည်။ လောဘကြီးခြင်း။ တရက်စာမကျေနပ်။ နောက်ရက်စာပါထိ စုစောင်းသိမ်းထားကြသည် (တော ၁၁:၁–၃၅)။
ဘုရားသခင်က လိုလေသေးမရှိအောင် ထောက်ပံ့ခဲ့သည်။ ယခုအခါ အနာရောဂါချပေးသည် (တော ၁၁:၂၀)။ ဣသရေလတို့ သမိုင်းကြောင်းက ဘုရားသခင်၏အလိုတော်အတိုင်း ဆုတောင်းကြဖို့ သွန်သင် ပါသည်။ ထိုအကြောင်း Mattthew Henry က “ဝေဒနာကို ခဏခဏတောင်းလျှင် အမျက်ဒေါသသင့်သည်ဟု ဆိုသည်။
ဒါသန်၊ အဘိရနှင့်ပုန်ကန်သူများ (၁၀၆:၁၆–၁၈)
ဘုရားရှင်၏ ခေါင်းဆောင်မှုကို ငြင်းဆန်ခြင်း၊ ဒါသန်၊ အဘိရတို့ ပေါင်းစည်း၍ ကောရနှင့် သြနတို့ခေါင်းဆောင်၍ မောရှေနှင့်အာရုန်ကို အာခံငြင်းဆန်ကြသည် (တော ၁၆:၁-၃၀)။ ထိုသူနှစ် ယောက်တို့သည် ဘုရားသခင်၏လူများမဟုတ်ပါဟု ငြင်းဆန်ကြသည်။ ယဇ်ပုရောဟိတ်ရာထူးကို သိမ်းပိုက် ချင်ကြသည်။ ထိုသို့ဘုရားသခင်၏လူကို ငြင်းဆန်ကြခြင်းသည် စီရင်ခွဲခန့်သူ ဘုရားသခင်ကိုလည်း ပုန်ကန်ထောင်လွှားရာ ရောက်ပါသည်။ သို့ကြောင့် ကမ္ဗလာမြေကြီးသည် နှစ်ခြမ်းကွဲ၍ ထိုပုန်ကန်ခြားနား သူများကို မိသားစုနှင့်တကွမြေမြိုသည်။ ထိုသူပုန်ခေါင်းဆောင်တို့ နောက်လိုက်သူလူ (၂၅၀)တို့သည်လည်း မီးလောင်ကျွမ်းကြသည် (တော ၁၆:၃၁-၃၅)။
ရွှေနွားရုပ် (၁၀၆:၁၉–၂၃)
ရုပ်တုဘုရားတုကိုးကွယ်ခြင်း။ သိနာတောင်ပေါ်သို့ ဘုရားသခင်၏ပညတ် တက်ရောက်ယူနေသော မောရှေ ပြန်ရောက်မလာခင် ပရိသတ်ကြီးသည် ရွှေနွားရုပ်တုပြုလုပ်ပြီး ကိုးကွယ်ကြသည် (ထွ ၃၂:၄)။ ဘုန်းတန်ခိုးကြီးမားသော ဘုရားအစား မြက်စားနွားသတ္တဝါကို ကိုးကွယ်ကြသည်။ အဲဂုတ္တုကျေးကျွန်ဘဝမှ ရွေးနှုတ်ပေးသော ဘုရားရှင်အစား သက်မဲ့ရုပ်တုဘုရားတုကို ဒူးထောက်ပူဇော်ကြသည်။ မောရှေမရှိသည့် ကြားကာလ တခဏတွင် ဖောက်ပြန်ကြသည်။ မောရှေသာ ကြားဝင်မဖျန်ဖြေလျှင် ဘုရားသခင်က အကုန်အစင် သန့်စင်ပစ်မည်သေချာသည်။ နံရံပေါက်ကို ခန္ဓာကိုယ်ဖြင့်ကွယ်သော စစ်သားကြီးကဲ့သို့ပင် မောရှေသည် ဘုရားသခင်၏အမျက်တော်ကိုပြေစေရန် သူ့လူများဘက်၌ ကာကွယ်ပေးသည်။
စိတ်ပျက်ဘွယ်ရာထောက်လှမ်းရေးအစီရင်ခံစာ (၁၀၆:၂၄–၂၇)
ကာဒေရှတွင် ယုံကြည်ခြင်းသစ္စာဖျက်ကြခြင်း။(တော ၁၄:၂-၂၇၊၂၈)။ ဘုရားသခင်က သူ့လူများအား ပျော်ရွှင်ဘွယ်ရာမြေ၊ စံပြနယ်မြေ၊ရာသီဥတု၊ မြေဆီလွှာပြည့်ဝသော နေရာပေးမည်ဟု ကတိပေးထားသည်။ ကတိတော်အတိုင်း ထိုမြေပေါ်သို့ မြောက်ကြွဝင်ရောက်နိုင်ကြပါသည်။ သို့သော် ကတိတော်ကိုစိတ်မချသဖြင့် နှာခေါင်းဖြင့် အနံ့ခံကြသည်။ ယုံကြည်စိတ်ချစွာ တစွတ်ထိုးမဝင်ကြဘဲ တဲထိုး၍ အချိန်ပေးထောက်လှမ်း ကြသည်။ သို့ကြောင့် ဘုရားရှင်သည် ကတိတော်ကို ယုံကြည်မှုနည်းပါးသော ဣသရေလလူများအား ယဉ်ပါးလာရန် တောကြီးမျက်မဲထဲသို့ မျိုးဆက်တဆက်သဝေထိုးစေသည်။
ဧမာတလူများနှင့်အတူပြစ်မှားကြခြင်း (၁၀၆:၂၈–၃၁)
ပေဂုရတို့၏ ဗာလဘုရားကို ကိုးကွယ်အပြစ်ပြုခြင်း။ ဣသရေလလူများသည် လူမျိုးခြား မောဘအမျိုးသမီးများနှင့် ညားကြသည့်အပြင် ပေဂုရတို့ဗာလဘုရားနှင့် ရုပ်တုဘုရားတုကိုလည်း ကိုးကွယ်လာကြသည်။ လူသေကောင်ရှေ့တွင် ပူဇော်ထားသော ယဇ်ကောင်သားလည်း စားကြသည် (တော ၂၅:၃-၈)။ ဘုရားသခင်သည် အမျက်ဒေါသထွက်သောကြောင့် ကာလနာရောဂါဆိုးဖြင့် ထိုလူထောင်ပေါင်း များစွာကို သန့်စင်ခဲ့သည်။ ဖိနဟတ်သည် လူမျိုးခြား မိန်းမယူဆောင်လာသော ဣသရေလလူအား နှစ်ယောက်စလုံး လှံဖြင့်ပွဲချင်းပြီး စီရင်ခဲ့သည်။ ကာလနာရောဂါပြီးဆုံးသောအခါ လူပေါင်း နှစ်သောင်းလေးထောင် သေကြပြီ။ ထိုသို့ပြုလုပ်ခြင်းသည် ဘုရားသခင်၏ ဖြောင့်မတ်ခြင်း လက္ခဏာ ဖြစ်သည်။ ငြိမ်သက်ချမ်းမြေ့ကြမည့် ပဋိညာဉ်လက်ဆောင်ဖြစ်သည်။
ငါကားချမ်းသာပဋိညာဉ်ကို သူ့အားပေး၏။ သူသည် မိမိဘုရားသခင်၌ စိတ်အားကြီး၍ ဣသရေလအမျိုးသားအဘို့ အပြစ်ဖြေခြင်းကိုပြုသောကြောင့် သူမှစ၍သားစဉ်မြေးဆက်တို့သည် ထိုပဋိညာဉ်တည်းဟူသော ထာ၀ရယဇ်ပုရောဟိတ်အရာနှင့်ဆိုင်သော ပဋိညာဉ်ကိုရပြီ၊ (တော ၂၅:၁၂–၁၃)
မေရီဘပြဿနာ (၁၀၆:၃၂–၃၃)
မောရှေ၏အပြစ်(တော ၂၀:၂-၁၃)။ မေရိဘအရပ်တွင် ရေငတ်လျှာထွက်ကြသောအခါ မောရှေကို အပြစ်ပြောကြသည်။ ကန္တာရတောလွင်ပြင်မှာ ရေငတ်သေဖို့ ခေါ်လာသလားဟု ဝိုင်းပြောကြသည်။ ဘုရားသခင်က မောရှေအား ကျောက်ဆောင်ကိုရေထွက်စေဟု အမိန့်ပေးခိုင်းသည်။ မောရှေက ထိုသို့မလုပ်။ စိတ်ဆိုးမာန်ဆိုးဖြင့် ကျောက်ဆောင်ကို (၂)ကြိမ် ရိုက်ခွဲလိုက်သည်။ အော်ဟစ်ဆူပူနေကြသူများကိုလည်း နဘဲငဆ ငေါက်ငန်းလိုက်သည်။ ထိုရုန်းရင်းကြမ်းတမ်းသည့်အပြုအမူကြောင့် ဘုရားသခင်က မောရှေအား ကတိတော်မြေပေါ်သို့ ခြေချခွင့်မပြု။
ခါနာန်–ရှေးပုံပြင် (၁၀၆:၃၄–၃၉)
ရေသစ်မြေသစ်ပတ်ဝန်းကျင်သို့ ရောက်ကြရသော်လည်း ဣသရေလတို့သည် အမူအကျင့်ပြောင်းလဲ ခြင်းမရှိကြ။ ပိုနေမြဲ ကျားနေမြဲရှိကြသည်။
၁၀၆:၃၄ ရုပ်တုဘုရားတုများကို အကုန်အစင်မရှင်းပစ်ကြ။ ဒေသခံ ခါနာန်ပြည်သားများသည် ယဉ်ကျေးမှုအဆင့်အတန်းမရှိသော ပေါက်ပန်းစျေး လူတန်းစားများဖြစ်ကြသည်။ ဘုရားရှင်က ဣသရေလလူ မျိုးအား ပညတ်တရားပြဌာန်း၍ ၀င်ရောက်စေခဲ့သည်။ နှစ်ပေါင်းရာချီကြာလာသည့်တိုင်အောင် လိုချင်သည့် စံနှုန်းမမီကြ။ စကားတော်ကို မနာခံကြ (သူကြီး ၁:၂၇-၃၆)။
၁၀၆:၃၅ သွေးနှောလူရောကြသည်။ ရုပ်တုဘုရားတု ကိုးကွယ်သူများနှင့် အပြန်အလှန် ထိမ်းမြားသွေးနှောကြသောကြောင့် ဣသရေလလူများသည် အကျင့်စာရိတ္တနှင့် ဘာသာရေးပျက်စီးကြသည်။
၁၀၆:၃၆ ရုပ်တုဘုရားတုကိုးကွယ်ကြခြင်း။ သို့ဖြင့် များမကြာမီကာလတွင် အသက်ရှင်သော ဘုရားသခင်အစား လူ့လက်လုပ်၊ စက်ရုံထုတ် ရုပ်တုဆင်းတု ဘုရားတုများ ကိုးကွယ်လာကြသည်။
၁၀၆:၃၇–၃၉ လူကိုမီးရှို့ယဇ်ပူဇော်ကြခြင်း။ မိမိတို့သမီးများကို ဘုရားသခင်ထံသို့ ဆက်ကပ်အပ်နှံ မည်အစား နတ်ဆိုးဝိညာဉ်ဆိုးများထံ အပ်နှံကြသည် (၄ရာ ၃:၂၇၊၂၁:၆၊ယေဇ ၁၆:၂၀-၂၁)။ မိမိတို့ သားသမီးများဖြင့် ခါနာန်ရုပ်တုဘုရားကို ကိုးကွယ်ကြသည်။ သို့ဖြင့် ခါနာန်တပြည်လုံးတွင် နေ့စဉ်လူသတ်မှု ဖြစ်နေရသည်။
တရားသူကြီးများခေတ် (၁၀၆:၄၀–၄၆)
“သူ့လူများနှင့် ခြားနားတော်မူ၏”ဟူသောစကားကို Barnesက”ဘုရားသခင်ကို ညစ်ညမ်း စေကြသောကြောင့် ဘုရားရှင်က မျက်ကွယ်ပြုသည်”ဟုဆိုသည်။ တပါးအမျိုးသားများဖြစ်သည့် မေသော ပေါတာမိ၊ မိဒျန်၊ ဖိလိတ္တိ၊ မောဘနှင့်အခြားလူများအား မျက်နှာသာပေးတော်မူသည်။ ထိုဘုရားတရား မသိသောလူမျိုးများက ယုဒလူများကို ဝန်ထုပ်ဝန်ပိုးတင်ကြသည်။ ဖိနှိပ်ညှဉ်းပန်းနှိပ်စက်ကြသည်။ ထိုမျှ ဒုက္ခဆင်းရဲခံရသော်လည်း ယုဒလူများသည် ယေဟောဝါဘုရားကို ပုန်ကန်အာခံကြဆဲ။ သို့သော် မျက်ရည် ဝဲလျက် နောင်တစိတ်ဖြင့် ပြန်လာကြလျှင် ဘုရားသခင်က ကရုဏာတော်သက်ပြန်သည်။ အပြစ်စီရင်ပစ်မည် ဟု ကြုံးဝါးရာမှ မေတ္တာတော်ဘက်သို့ အဖမ်းခံရ၍ လမိုက်ည၌ တာရှည်ခဲ့သည့်ကာလတွင်လည်း ဘုရားရှင်က ဖမ်းဆီးသူအရှင်များအား စိတ်ကောင်းနှလုံးကောင်း ထားခိုင်းသည်။ တရားစီရင်ခြင်းကို ကရုဏာဖြင့် လဲပေးလိုက်ပြန်သည်။
ကယ်တင်ခြင်းနှင့်ပြန်လည်စုစည်းခြင်း (၁၀၆:၄၇)
ကမ္ဘာအနှံ့အပြားသို့ ပြန့်ကြဲနေသော ဣသရေလလူတို့အား ပြန်လည်စုစည်းဖို့အရေး ဆာလံဆရာက ဆုတောင်းသည်။ ဘုရားသခင်၏နာမတော်သည် ကောင်းကင်ဘဝဂ်ဝယ် ကြီးမြတ်ပါစေသား။ သူ့လူများ ကလည်း ကိုယ်တော်အား ချီးမွမ်းလာကြပေမည်။ ဘေးဒဏ်ကြီးကာလတွင် ရွေးနှုတ်ခံ ဣသရေလများက ဘုရားရှင်အား ချီးမွမ်းကိုးကွယ်ကြမည်။ ခရစ်တော်၏နိုင်ငံတော် မနှေးမမြန်ပေါ်ထွန်းပါ စေသား။
ကောင်းကြီးသြဘာပေးခြင်း (၁၀၆:၄၈)
ဤဆာလံကျမ်းသည် ဖမ်းဆီးခံရသူများ၏ ပြည်ဖုံးကားဖြစ်သည်သာမက ဆာလံကျမ်း စတုတ္ထပိုင်း၏ နိဂုံးလည်းဖြစ်သည်။ ဣသရေလလူများ၏စုံစမ်းခြင်းကို အမှိုက်ပုံးတွင်ပစ်ပယ်မထားဘဲ၊ မိမိအတွက် ပြန်လည်ထင်ဟပ်စောကြောဖို့ လိုအပ်ပါသည်။ ၁ကော ၁၀:၁၁ တွင် ဤသို့ဆိုထားပါသည်-
ထိုအကြောင်းအရာရှိသမျှတို့သည် ပုံသက်သေဖြစ်အံ့သောငှါ ထိုသူတို့ထံသို့ရောက်၏။ ကပ်ကာလ အဆုံးတွင် ဖြစ်သောငါတို့ကို ဆုံးမစရာကို ကျမ်းစာ၌ရေးထားသတည်း။
သမ္မာကျမ်းစာက ကျေးဇူးမကမ်းဖို့ သတိပေးထားပါသည်။ ဣသရေလလူများသည် အဲဂုတ္တုပြည် ကျွန်ဘဝမှလွတ်မြေက်စေမည့် ဘုရားသခင်၏ကျေးဇူးတော်ကို အောက်မေ့ကြသကဲ့သို့ ယနေ့ယုံကြည်သူများ သည်လည်း စာတန်၏အပြစ်နွံထဲမှ သွေးမြေခသည့်တိုင်အောင် ရွေးနှုတ်ပေးသော ခရစ်တော်၏ကျေးဇူး တော်ကို ပိုမိုစွဲမှတ်သင့်ပါသည်။
လက်လွတ်စပယ်နေခြင်းကိုလည်း ဘုရားမကြိုက်ပါ။ သခင်ယေရှုခံစားရသော ဆင်းရဲဒုက္ခဝေဒနာ များကို သတိလက်လွတ် မေ့လွယ်ကြသည်။ ခြောက်တီးခြောက်ကပ် ခရစ်ယာန်အသက်တာမျိုး မဖြစ်ရပါ။
ဆင်ခြေပေး စောဒကတက်ခြင်းကိုလည်း ရှုတ်ချသည်။ ရာသီဥတု၊ ငွေရေးကြေးရေး၊ ပညာရေး၊ လူနေမှု စသည့်ပြဿနာတို့သည် သေရွာသွားလမ်းဖြစ်သည်။
မိမိအလို ဦးစားပေးခြင်းလည်းမကြိုက်။ ဘုရားသခင်၏အလိုတော်၊ အမှုတော်ဆောင်ခြင်းထက် မိမိ အရေးကိစ္စကို ဦးစားပေးခြင်းသည် လမ်းလွဲပါသည်။ ” သူတို့တောင်းသောဆုကို ပေးတော်မူ၏။သို့သော် သူတို့၌ ပိန်ကြုံ့ခြင်းသွင်းပေးတော်မူ၏” (ငယ် ၁၅)။
ဘုရားသခင်၏လူများ ဦးစီးခေါင်းဆောင်မှုကို မဝေဖန်ရ။ နိုင်ငံတော်အစိုးရမင်းများ၊ အသင်းတော် လူကြီးများ၊ မိဘများကို ဝေဖန်ခြင်းလေကန်ခြင်းမပြုရ။
ရုပ်တုဆင်းတု ဘုရားတုမကိုးကွယ်ရ။ ငွေကြေး၊ အိမ်ယာကား၊ ပညာရေ:၊ ပျော်ရွှင်မှု၊ လောက တပ်မက်မှုများ အားလုံးပါဝင်သည်။
ဘုရားသခင်၏ကတိတော် မယုံသင်္ကာရှိခြင်းသည် အပြစ်ကြီးလေးသည်။ ဣသရေလလူများသည် ထိုသို့သောအပြစ်ကြောင့် တောကြီးမျက်မည်းထဲတွင် (၃၈)နှစ်ကြာ မျက်စိလည် လမ်းမှားကြသည်။ ကတိတော်မြေပေါ်သို့ လွယ်ကူစွာ ခြေချခွင့်မရကြ။
အကျင့်စာရိတ္တပျက်ပြားခြင်းကို မနှစ်မြှုပ်။ ပေဂုရဗာလဘုရားကိုးကွယ်ရာမှ မတော်မတရား ကာမဘက်သို့ ကူးစက်သွားသည်။ ဣသရေလတို့ ဘေးဒုက္ခရောက်ရခြင်း၏လက်သည်ဖြစ်သည်။
ပြန်မပြောနားမထောင် မနာခံခြင်းသည် အပြစ်ကြီးသည်။ မောရှေသည် စကားတော်အတိုင်း ကျောက် ဆောင်ကို အမိန့်မပေးဘဲ၊ ဝါးရင်းတုတ်ဖြင့်ရိုက်ခွဲသဖြင့် တသက်တကိုယ် မျှော်လင့်ချက်လွဲခဲ့သည်။ ထုံပေပေ ကပ်ဖဲ့ရပ်ဖဲ့ပြုခြင်းလည်း အကျုံးဝင်သည်။
မယုံကြည်သူနှင့်လည်း အိမ်ထောင်မပြုရ။ ဘုရားသခင်သည် သန့်သန့်လေးနှစ်သက်သော ဘုရားရှင် ဖြစ်သည်။ သူ့လူများ ပျက်စီးသည်ကို မမြင်ချင်။ မညီသောထမ်းပိုးမထမ်းစေချင်။
နောက်ဆုံးတွင် မိမိသားသမီးများမီးရှို့ယဇ်ပူဇော်ခြင်းကို တားမြစ်သည်။ ခရစ်ယာန်မိဘများသည် မိမိသားသမီးများကို ဘုရားသခင်ရှေ့သို့မပို့ဘဲ၊ လုပ်ချင်ရာလုပ်၊ သွားချင်ရာသွားဟု မျက်နှာလွှဲခဲပစ်မပြုရ။ လူငယ်လူရွယ်များသည် တက်လူများဖြစ်သည်။ မကြာခင်မှာအောင်မြင်သော စီးပွားရေးပညာရှင်၊ လုပ်ငန်း ရှင်ကြီးများဖြစ်လာမည်။ သို့သော် ဘုရားတရားမသိလျှင် ငရဲပြည်ရွာသွားကြမည်။ မိဘ၏တာဝန် ဝတ္တရားဖြစ်သည်။ သားသမီးမလိမ္မာ၊ မဆုံးမနိုင်ဟူ၍ မရှိ။ မိဘမှာ တခုခုလိုအပ်ချို့ယွင်းနေခြင်းဖြစ်သည်။