ဧဇရမှတ်စာ ၁၀

()တိုင်းတပါးသားမယားအား နှင်ထုတ်သည့် ယုဒတရားဓမ္မ (အခန်း )

၁၀: ဧဇရ၏ နှလုံးသည်းပွတ်ကြားမှ ရှိုက်သံနှော၍ ဆုတောင်းသံကြားရသော ပရိသတ်များသည်လည်း ရှိုက်ကြီးတငင် ငိုကြွေးကြသည်။ ပရိသတ်ထဲမှ ရှေကနိသည် မအောင့်အီးနိုင်သဖြင့် အပြစ်ကျူးလွန်မိကြကြောင်း ဝန်ခံသည်။ မညီသောထမ်းပိုးထမ်းမိကြောင်း သိရှိဝန်ခံကြလျှင် မျှော်လင့်ချက်ရှိကြောင်း ဧဇရက ပြန်လည်နှစ်သိမ့်အားပေးသည်။  ဧဇရက တိုင်းတပါးသားမယားများကို ကွာရှင်းမောင်းထုတ်ခိုင်းသည်။  ယဇ်ပုရောဟိတ်၊ လေဝိအမျိုးသားများနှင့် ဣသရေလ လူကြီးသူမများက တမျိုးသားလုံးနောင်တရစရာအဖြစ် သတ်မှတ်ခံယူ၍ ကျမ်းကျိန်သစ္စာပြုကြသည်။

၁၀: တိုင်းတပါးကျွန်ဘဝမှ ပြန်လည်ရောက်ရှိလာသူများသည် ယေရုရှလင်တွင် ချိန်းချက်စုစည်း၍အပြစ်ဝန်ချတောင်းပန်ကြသည်။ ချိန်းဆိုထားသည့် သုံးရက်အတွင်းမရောက်လာသူများကို အဆက်အသွယ် ဖြတ်တောက်ကြသည်။ပေါင်းသင်းဆက်ဆံ မေးထူးခေါ်ပြောခြင်းမလုပ်၊ ဝိုင်းကြဉ်ပထုတ်ကြသည်။ ဥစ္စာပစ္စည်းများကိုလည်း ကျိန်စာသင့်စေကြသည်။

 ၁၀:၁၁ ယေရုရှလင်နှင့် အနီးပတ်ဝန်းကျင်ရှိ ယုဒနှင့် ဗင်္ယာမိန်အမျိုးအားလုံး ချိန်းဆိုသည့်ရက်အတွင်း ရောက်ရှိလာကြသည်။ ထိုစဉ် မိုးရာသိမဟုတ်ဘဲ၊ မိုးပြင်းထန်စွာရွာသွန်းသောကြောင့် ပွဲမသိမ်းနိုင်ကြ။ ထိုအခါ ဧဇရက ယုဒလူတို့ ပြစ်မှားသော အပြစ်ဒုစရိုက်ကို ထောက်ပြသည်။

 ၁၀:၁၂၁၇ ဘုရားသခင်၏ ပညတ်တရားကို ကျူးလွန်ပြစ်မှားသောကြောင့် ထိုသို့အချိန်အခါမဟုတ် မိုးပြင်းထန်ကြောင်း အစည်းအဝေးတက်ရောက်သူတိုင်းနားလည် သဘောပေါက်ကြသည်။ ထိုမိုးသည်နေ့ရက်စဉ်ဆက်သဲကြီးမကြီး ရွာသွန်းသဖြင့် သာမန်မိုး မဟုတ်မှန်း ဝန်ခံကြသည်။ သို့ဖြင့် တမြို့ပြီးတမြို့ စစ်ဆေးကြရသည်။ ထိုအယူအဆကို လူလေးဦးကကန့်ကွက်သော်လည်း ကန့်ကွက်ချက်မအောင်မြင်။ သို့ဖြင့် နှစ်ပါတ်အတွင်းတွင် တရားသူကြီးများက လိုက်လံ စစ်ဆေးသည်။(၃)လအတွင်းတွင် ပြဿနာကြည်အေးသွားသည်။

 ၁၀:၁၈၄၄ ထိုအရေးအခင်း စစ်ဆေးပုံကို ရှင်းပြထားသည်။ ပထမဦ:စွာ ယဇ်ပုရောဟိတ်များ (ငယ် ၁၈-၂၂)၊ လေဝိအမျိုး (ငယ် ၂၃၊၂၄)၊ နောက်ဆုံးတွင် အခြားဣသရေလပြည်သူပြည်သားများ (ငယ် ၂၅-၄၃)စစ်ဆေးကြသည်။ အငယ် ၄၄ကို ရုပ်တုဘုရားကိုးကွယ်သည့် မယားများနှင့် ထိုမယားဖြင့်ရရှိသော သားသမီးများအားလုံးဟု ဖတ်ရှုလျှင် ပိုမိုပြည့်စုံရှင်းလင်းသည်။ ထိုသို့ ကွာရှင်းမောင်းထုတ်ခိုင်းသော်လည်း သားသမီးတို့၏ မယားစရိတ်ထောက်ပံ့ရသည်။ ထိုဝမ်းနည်းဖွယ်ရာ ဇာတ်လမ်းသည် မေရှိယသခင် ပေါ်ထွန်းရာမျိုးဇာတ်ကြောင်းတွင် အဟန့်အတား အနှောင့်အယှက်များဖြစ်သည်။

မညီညာသောထမ်းပိုးမထမ်းဖို့ ၂ကော ၆:၁၄-၁၈တွင်လည်း ထပ်မံတားမြစ်ထားသည်။ ဘုရားသခင် သားသမီးအကြား၌ မရှိအပ်။ သို့သော် ၁ကော ၇:၁၂-၁၃တွင်မူ မယုံကြည်သူ အိမ်ထောင်ဘက်အား အသက်တာ၌ ပြောင်းလဲစေရသည်ဟုဆိုသည်။ ဘုရားသခင်ကျေးဇူးတော်သည် မယုံကြည်သူများကိုလည်း ပစ်ပယ်မထားပါ။ ယုံကြည်သူများ၏ အစွဲအလန်းတခုအဖြစ် အသုံးချနိုင်လျှင် အကျိုးရှိပါသည်။

ဧဇရမှတ်စာသည် ဝိညာဉ်ရေးရာနိုးကြားရေး သင်ခန်းစာဖြစ်သည်။ ဘုရားသခင်၏ နှုတ်ကပါတ်တော်ကို ဖတ်ရှုဆင်ခြင်၍ လက်တွေ့ဘဝတွင် အသုံးချနိုင်သည်။ သန့်ရှင်းသူများက အခြားသူများအတွက် ဆုတောင်းပေးခြင်း၊ အသင်းတော်အတွက် ဆုတောင်းပေးခြင်းသည် ဘုရားသခင်ရှေ့တွင် ကြီးမားသောအမှုတော် ပြုခြင်းဖြစ်သည်။

မှတ်စု

၁။ (နိဒါန်း) W.Graham Scroggie,Know Your Bible, Vol.1 Old Testament,p.90(စုစုပေါင်း ၈၈၀ ဆိုသည်မှာ စာလုံးပေါင်းမှားကူးခြင်းဖြစ်သည်။)

၂။ (နိဒါန်း)19:8-6:18 and 7:12-16 are in Aramaic.

၃။ (နိဒါန်း) Scroggie,Know Your Bible, Vol.1.,p.91.

၄။ (၂:၅၉-၆၃) ဤနေရာတွင် ဥရိမ်နှင့် သုမိမ် အကြောင်းကို အသေအချာ မသိရပါ။ Ryrie Study Bible, New King James Version p.135 တွင်မူအိပ်ကပ်တဘက်တချက်တွင် တလုံးစီထည့်ထားသော ကျောက်မျက်ရတနာဖြစ်သည်။ ဘုရားသခင်၏ အလိုတော် အဓိပ္ပါယ်ဆောင်သော မဲပေါက်ခြင်းမှတ်အသား ဖြစ်သည်ဟု ဆိုသည်။ ထွ ၂၈:၃၀၊ ဝတ် ၈:၈၊ တော ၂၇:၂၁၊ တရား ၃၃:၈၊ ၁ရာ ၂၈:၆၊နေ ၇:၆၅တို့တွင်လည်းကြည့်ပါ။

၅။ (၃:၁- ၇) Jeshua (သို့) Yeshua သည် ဟေဗြဲဘာသာစကားဖြင့် ယေရှုဖြစ်သည်။

၆။ (၄:၆) ငယ် ၆-၂၃ သည် သမိုင်းစဉ်ဖြစ်သည်။ ဧဇရ၊နေဟမိနှင့် ဧသတာသမိုင်းစဉ်ဇယားကိုကြည့်ပါ။

၇။ (၄:၇-၂၃) ရှေးကျသော အင်္ဂလိပ်စာပေတွင် ခါလဒဲဟုအသုံးများသည်။

၈။ (၆:၁၆) Edward Dennett, Exposition of the Book of Ezra: Restoration from Babylon,p.55.

၉။ (၆:၁၇−၂၂) Ibid,pp.55.56.

၁၀။ (၇:၁−၅) G.Cambell Morgan,Searchlights from the World,p.131.

၁၁။ (၇:၆−၁၀) ဆာလံကျမ်း ၁ရေးသားသူကို မသိကြသော်လည်း ကျမ်းစာပညာရှင်အများစုကမူ ဧဇရဟုယုံကြည်ကြသည်။ “ဆာလံ ၁၁၉ကဲ့သို့ ဘုရားသခင်၏စကားတော်နှင့် ပြည့်ဝသည်။”

၁၂။ (၇:၂၇−၂၈) သမ္မာကျမ်းစာတွင် ယေရုရှလင်သို့ ချီတက်ကြသည်ဟု သုံးထားသည်။ မြေမျက်နှာပြင် အနေအထားအရ မြေပြင်ညီ၍ သွားသည်ဟုဆိုသင့်သော်လည်း တောင်ကုန်းပေါ်တွင်ရှိသော ဗိမာန်တော်ကို ဦးတည်ရည်ညွှန်းသွားဟန်ရှိသည်။ ဝိညာဉ်ရေးရာ ရှုထောင့်အရဆိုလျှင်လည်း ဘုရားသခင်အိမ်တော်သို့ တက်သည်ဟု သုံးလျှင် ပိုမိုသင့်လျှော်ပါသည်။

၁၃။ (၉:၅−၁၅) H.A.Ironside ” Notes on the Book of Ezra ” in Notes on Ezra, Nehemiah and Esther,p.90.

***********************

Next Article