ကမ္ဘာဦးကျမ်း ၁၂
၂။ ဣသရေလ ဘိုးဘွားဘီဘင်များ (အခန်း ၁၂–၅၀)
(က) အာဗြဟံ (၁၂:၁ – ၂၅:၁၈)
၁။ အာဗြအားခေါ်ခြင်း (၁၂:၁–၉)
၁၂:၁–၃ ဥရုမြို့တွင် အာဗြဟံရှိနေစဉ် ဘုရားသခင်က ခေါ်သည် (ငယ် ၁၊ တ ၇:၁-၂ တို့ကို ယှဉ်ဖတ်)။ ထိုတိုင်းပြည်မှ မိသားစုများနှင့် ထွက်၍ ခမည်းတော်၏ အိမ်တော်သို့ သာဝကခရီးသည် အဖြစ် သွားရောက်ရန် ဘုရားသခင်က ခေါ်သည် (ဟေဗြဲ ၁၁:၉)။ ဘုရားသခင်က အာဗြဟံအား အံ့ဘွယ်ကတိတော်များလည်း ပေးသည်။ တိုင်းပြည်အဖြစ် ခါနာန်မြေ၊ လူမျိုးတော်အဖြစ် ယုဒလူမျိုး ရုပ်ဝတ္ထု ပစ္စည်းနှင့် ဝိညာဉ်ရေးရာ ကြွယ်ဝမှုအဖြစ် အာဗြဟံဟူသော အမည်နာမ၊ ဣသရေလလူမျိုးနှင့် ရင်းနှီးပတ်သတ်သူ များကို ကောင်းကြီးမင်္ဂလာဝေမျှခွင့် ယုဒများ၏ ရန်သူများကို ကျိန်ခြင်း အမင်္ဂလာ သခင်ယေရှုခရစ်တော်ကို ဆင်းသက်ပေါ်ထွန်းစေရာ လူမျိုးအဖြစ် အာဗြံကို ကတိတော်ပေးခဲ့သည်။ ထိုကတိတော်များကို ၁၃:၁၄-၁၇၊ ၁၅:၄-၆၊ ၁၇:၁၀-၁၄ နှင့် ၂၂:၁၅-၁၈ တို့တွင် ပြန်လည် ရှင်းပြထားသည်။
၁၂:၄–၉ ခါရန်နေ့ရက်များ ကုန်လွန်ပြီး နောက်ဆိုသည်မှာ ခါရန်တွင် ရှိနေကြစည် တိုးတက်ပြောင်းလဲ ခြင်းမရှိဟု ဆိုလိုသည်။ အာဗြံသည် ဇနီးသည် စာရာ၊ တူ လောတ တို့နှင့်အတူ ပိုင်ဆိုင်သမျှကို ယူဆောင်၍ ခါနာန်ပြည်သို့ ဆက်လက်ချီတက်ကြသည်။ ရှေခင် အရပ်ဒေသသို့ ရောက်သောအခါ အာဗြံသည် ဘုရားသခင်အတွက် ယဇ်ပလ္လင် ပထမဦးဆုံးတည် ဆောက်သည်။ ယုံကြည်ခြင်းဖြင့် လျှောက်လှမ်းသူဖြစ်သောကြာင့် ဒေသခံခါနာန်သား များကို မကြောက်။ အခက်အခဲပြဿနာ မရှိ။ ဗေသေလနှင့် အာဣမြို့အကြားတွင် ဘုရားသခင်အတွက်တဲတော် ဆောက်ပြန်သည်။ သူ့မိသားစုနေထိုင်ဖို့ တဲအိမ်သာမက၊ ဘုရားသခင်အတွက် တဲအိမ်ဦးစားပေး ဆောက်ခြင်းသည် သင်ခန်းစာ နမူနာယူစရာဖြစ်သည်။ လူထက် ဘုရားသခင်ကို ဦးစားပေးရသည့် သင်ခန်းစာဖြစ်သည်။ ထိုနေရာမှ တောင်ဘက်အရပ် (Negev) သို့ ဆက်သွားသည်ဟု အပိုဒ်ငယ် (၉)တွင် တွေ့ရသည်။
၂။ အဲဂုတ္တုပြည်သို့ ပြန်သွားခြင်း (၁၂:၁၀–၁၃:၄)
၁၂:၁၀–၂၀ အာဗြဟံ၏ ယုံကြည်ခြင်းလစ်ဟင်းသွားသည်။ ကမ္ဘာမီးလောင် သားကောင် ချနင်း သကဲ့သို့ ငတ်မွတ်ခေါင်းပါးခြင်းဘေးဒဏ်ကြုံတွေ့သော အာဗြဟံသည် ဘုရားသခင်ပြောသော ကတိတော်ကို မေ့လျော့ပြီး အဲဂုတ္တုပြည်သို့ မိသားစုများနှင့်အတူ ပြန်သွားသည်။ တစ်နည်းအားဖြင့် လူ့လောက ဇာတိမြေသို့ ခြေဦးပြန်လှည့်ခြင်းဖြစ်သည်။ ထိုသို့ လောကမြေသို့ ပြန်သွားသောအခါ စိုးရိမ်ထိတ်လန့်ခြင်း ကြံတွေ့ရသ့ည်။ အလှပဂေးဇနီးသည် စာရာကြောင့် ဖာရောမင်း၏ ဓါးချက် စိုးရိမ်သည်။ ထို့ကြောင့် ဇနီးသည်စာရာအား နှမ အဖြစ် ဟန်ဆောင်ခိုင်းသည်။ စင်စစ်တွင်လည်း ဖအေတူမအေကွဲညီမ(၂၀:၁၂)ဖြစ်သည်။ သို့သော်လည်း လိမ်လည် လှည့်ဖျားလိုသောစိတ်ဖြင့် မုသာစကားဆိုခြင်းဖြစ်သည်။ ဥပယ်တမျှင် ညှည့်ဖျားစကားကြောင့် အာဗြံသည် ဆုလာဒ်လက်ဆောင် အများအပြားရရှိသွားသော်လည်း ဇနီးသည်စာရာအတွက်မူ မကောင်း။ ဖာရောမင်း၏ သိမ်းပိုက်ခြင်း ခံရသည်။ ဖာရောဘုရင်၏ နန်းရင်ပြင်တွင် ပလိပ်ရောဂါကပ်ဆိုး သင့်လာသည်။ ဖာရောဘုရင်က အာဗြဟံ လိမ်လည်မှန်း သိရှိသွားသောကြောင့် ခါနာန်ပြည်သို့ ပြန်လည် မောင်းထုတ်လိုက်သည်။
ဤနေရာတွင် မိမိတို့ဝိညာဉ်ရေးရာ လက်နက်များအား ဇာတိအသွေးအသား စစ်ပွဲအတွက် ထုတ်သုံးစရာ မဟုတ်ကြောင်း နားလည်ရသည်။ ပြန်လည်မောင်းထုတ်ခံရခြင်းကို ဆိုလိုခြင်းမဟုတ်ပါ။ အလွဲသုံးစားမလုပ်ဖို့ သင်ခန်းစာပေးပါသည်။
ဘုရားသခင်က အာဗြဟံအား ပစ်ပယ်လက်တွဲမဖြုတ်ပါ။ အပြစ်ဒုစရိုက်ကို ပြန်လည် ရွေးချယ်သောကြောင့် အမြင်မှန် ရရန် ဘုရားသခင်က ခွင့်ပြုသည်။ အာဗြဟံသည် ဖာရောမင်းထံ အောက်ကျို့စွာ ဝင်ရောက်သော်လည်း အဆုံးတွင် အရှက်ခွဲခြင်း ခံရသည်။
“ဖာရော“ ဟူသော နာမည်သည် လူနာမည်မဟုတ်။ ရှင်ဘုရင် ဧကရာဇ် သမ္မတ အစရှိသည်တို့၏ ဂုဏ်ပုဒ်ဖြစ်သည်။